onsdag 13 maj 2009

Lite ledsen... och sååå glad ♥

Vill verkligen börja med att tacka för alla söta kommentarer och mail som ni skickar! Jag blir verkligen så oändligt glad och det betyder så otroligt mycket *tack*
*
Ikväll känns det verkligen... lite upp och ner faktiskt!
Jag är nog en person som verkligen vill tro det bästa om människor (människor i allmänhet och mina vänner i synnerhet), även om motsatsen bevisas så vill jag tro att personen i fråga har någon förklarlig anledning till varför han/hon beter sig som den gör. Varför han/hon inte är ärlig eller varför han/hon säger eller gör saker som uppenbart sårar. Men ibland blir det alldeles för uppenbart. Då går det varken att släta över eller tänka bort... och det gör mig ledsen. Idag är en sån dag. Kanske känns det värre för att jag inte är riktigt frisk... men det är tråkigt i alla fall... även om jag vet att det snart känns bättre... För det gör det ju alltid... när man landat lite...
*
Som jag tidigare visat så har ju mitt vardagsrum (som har en vit, grå och svart bas) fått en ny accentfärg våren till ära =) Har ju som ni vet verkligen fallit för vårens ljusa pasteller och tycker att den ljusrosa färgen (och även den ljuslilarosa- lite jordgubbarmedmjölk färgen) är helt ljuvlig!
Så... det nyast tillskottet till vardagsrummet blev denna Cult kruka, som jag tycker är såååå fin!
Dessa ljusstakar har jag länge kikat på på Village och nu fick de äntligen följa med hem...
Självklart med rosa ljus i *ler*

Hittade också dessa underbara svarta runda plastkorgar. Ett trepack kostade 99:-, så nu bor det en i mitt badrum, en i tvättstugan och en i vardagsrummet! Perfekt =)
Ha en fin kväll allihopa! Stor kram
H

7 kommentarer:

Malin sa...

trist når man føler sånn...
godt det går over etthvert.

Nydelige bilder du viser. Godt man kan muntre seg selv litt opp!

Good klem Malin

Nettan sa...

Vad tråkigt, men då är han/hon inte en " riktig vän " som sårat dig så =0(.
Hoppas det läser sig !

Fina pastell fynd, Cult älskar jag med =0)

Kram Nettan

Snuttan sa...

Hoppas allt löser sig snrt Kram

Vad fint du har det. Mycket fina ljustackar

ha en underbar vecka
Kram
Åsa

Design i tid och rum sa...

Hej! precis kommit hem.Har varit hela dagen i skolan.Och tack för titten.Jag hinner just nu inte så mycket att titta in hos er.
Fina och vackra saker du har köpt.
När det gäller Cult saker, då kan jag berätta att jag fick höra så gått om henne (hon som har starta företaget)
För min lärare gick i samma skolan och sedan samarbetat en tid med henne.
Ibland är jag också ledsen och besviken på livet vänner ...men det gäller att ha en starkt inre dialog med sig själv och gå vidare,och kanske se något positivt i det hella.
kram och kramar Dadda

Stjärnor & Champagne sa...

Visst är man godtrogen och vill tro gott om alla. Hoppas att det löser sig. Vilka fina saker du har fått med dig hem. Svart och rosa är så fint.

Kramkram Anne

Grodmamman sa...

Är nog lite som du när det gäller andra människor. Jobbigt när man blir besviken.
Fina saker du har köpt i alla fall!:)
Kram

Krydda Livet sa...

Det finns människor som man inte trodde skulle bete sig illa men som gör det. Har fått vara med om det nyligen och det är sorgligt. Jag sa upp bekantskapen. Livet är alldeles för kort för att ödsla energi på sånt som får en att må dåligt. Livet är värt mer än så.. och även en själv. Så jag hoppas det löser sig för dig. Tråkigt att du är ledsen.

Men fina cult saker visar du i alla fall. Lite komiskt för det gör jag med idag :)

Kram Josefin