söndag 26 april 2009

Hallförvaring

Eftersom flera av er mailat och frågat om vår bänk i hallen så tänkte jag att jag skulle göra ett nytt inlägg om detta

Med tre små barn i huset så blir det rätt mycket saker i hallen och jag har länge letat en bänk som man kan sitta på och som samtidigt fyller någon funktion som förvaring. Till slut gav jag upp och gjorde en egen lösning!

Köpte två sängbord/små byråer från ikea som jag ställde ihop




Sedan klippte jag till en gammal madrass och klädde den med tyg.. och så här blev den alltså


Känner mig faktiskt himla nöjd med den och den används flitigt, både som sittplats och är fylld med vantar, mössor, sockar och annat smått och gott =)

Exakt hur jag gjorde kan du läsa här

Ha en riktigt fin söndag! Kram

11 kommentarer:

Hagagården sa...

Vilken bra idé, o fint vart det ochså.
kram
ninni

Grodmamman sa...

Ibland får man ta en sak och använda den till något annat! Här har vi tagit lådor till ett hyllsystem för att bygga upp sonens säng och en tv-bänk för att bygga upp dotterns.
Kram

chokladblomma sa...

Smart och snyggt!!!
Ha en bra dag!
Kram

Guttemamma sa...

Så bra jobbet!! Veldig inspirerende :-). Ikke alltid en finner fiks ferdig det en trenger...men med småkrapyler i hus trengs det praktiske løsninger, uten tvil!!

Annas Lycka sa...

Fiffigt!!!! Måste få till min hall oxå lite bättre, fast det får bli till hösten. Kram Anna

Betongängeln sa...

så smart, det skulle jag behöva, tycker att allt ligger varstans fast barna är så stora att de ska kunna hålla reda på saker själv...hmmm.
kram
annelie

Lallis - liv och leverne sa...

En kanonbra idé:)
Och så snyggt!
ha en fin kväll.
Kram Lallis

Hanna sa...

Så fint det blev.
Hanna

(Favvis)Maria sa...

Så smart! Det kankse man skulle ha gjort!

BUBBELRUMMET sa...

vilken fin liten förvaring/pall :-) Gillar den starkt.

s.m.i.l.e sa...

Superfin! Jag önskar min hall vore dubbelt så stor som den är så vi fick plats med allt...