tisdag 28 april 2009

Ny energi

Nu har energin återvänt igen. En god natts sömn och en sockerchock piggade upp lite.... samt att några saker som legat i luften och varit ovisst äntligen fallit på plats... Det känns skönt!

Idag tänkte jag visa er nåt helt annat! Jag älskar ju att pyssla och vara lite kreativ... men kan dock aldrig någonsin komma i närheten av den kreativitet som bor i min kära pappa! En aldrig sinande idéspruta som bygger, knåpar, skapar och uppfinner allt möjligt och omöjligt.

En av de "första" sakerna som hittade hem till oss var detta underbara sjörövarskepp



Byggt av en fruktkorg och delar av ett gammalt symaskinsunderede. Det finns en skattkista i och en fängelsehåla (så klart)


Barnen har lekt med detta i tid och otid under flera år och älskar sitt skepp! Tycker det är så otroligt fint, charmigt och en helt fantastisk leksak! Jättekul verkligen!
Det blev ett kort inlägg idag som jag avslutar med ett litet kort som jag gjorde under en utmaning som Muhren hade...

... och ett som underbara I fick igår på sin 85års dag

Nu ska jag bänka mig i soffan med lite morotsdipp och Desperate!
Ha en mysig kväll! KRAM

9 kommentarer:

karin sa...

Nu känner jag en som blev mallig o stolt över berömmet.....och en som blev jätteglad över ett superfint kort !!!! Kram Karin

Guttemamma sa...

Er det sant....en gammel fruktkurv??? Utrolig!!!

chokladblomma sa...

Vilket underbart sjörövarskepp! Snacka om att se möjligheter i en fruktkorg!
Fina kort du har gjort!
Ha det gott!
Kram

Betongängeln sa...

Helt underbart - vilken kreativitet - och av en fruktkorg - förstår verkligen att barnen gillade det skeppet...jättescharmigt...
Tack för din goa kommentar..:-)
kram
annelie

Lallis - liv och leverne sa...

Vad härligt det låter med förnyad energi:)
Och vilket härligt sjörövarskepp!
kram Lallis

Living by Milla sa...

Det var det finaste sjörövarskepp jag sett!!
Underbara kort du har gjort också.

Skön Valborg!
kram Camilla

Fröken Fräken sa...

Verkligen ett häftigt och fantasifullt skepp! Förstår att det har varit uppskattat.

Grodmamman sa...

Pysselådran går i rakt nedstigande led alltså?!?:)
Var tvungen att kolla lite extra när du skrev fruktkorg! Bara att komma på tanken att göra ett sjörövarskepp av en sådan, super fint!:)
Kram

Lottaspace sa...

Vilket härligt skepp! Tänkt vad vissa kan!

ha en skön valborg och första maj!

kram, Lotta