måndag 17 augusti 2009

Extreme scrubbing

Jag älskar verkligen hösten! Det märkliga är att jag blir lika förvånad varje gång... för många verkar ju tycka att det är jobbigt när sommaren går mot höst. Men jag bara älskar den fräscha höstluften, alla fina färger, att man kan tända ljus och lampor och det blir så mysigt. När man är inne mer kommer också alla idéer smygande och det verkligen kliar i fingrarna för nu vill jag göra allt på en gång!!! Nu är det dock lillprinsens rum som är prio ett och det känns superkul! Imorgon ska symaskinen fram för nu ska det sys både kuddar och gardiner! Imorgon ska jag även försöka ta mig iväg och titta på kakel... och i helgen blir det målning!

Tänkte visa ett litet projekt som jag haft! Köpte en fin skål i en billig upplaga (läs: kopia för 49:-) i svart... men insåg ganska snabbt att jag inte alls ville ha den svart! Så efter några svängar i diskmaskinen och några rejäla omgångar med svinto ser det liiiite annorlunda ut!!!


Före


Efter



Tycker den blev så fiiiin!!! =)
Imorgon ska jag visa min nya passion- plåtburkar och vad man kan använda dem till om man har några över =)
Kramar

5 kommentarer:

Living by Milla sa...

Hihi..tur att det finns svinto då.
Jag är också en höstfantast. Det är en underbar årstid.

Kram!
Camilla

pysseltanten sa...

Sådär har jag oxå gjort med några ljuslyktor...hihi.
Så bra att man kan SKRUBBA bort färgen...=)))
Så blir de användbart igen...
Ha en fin dag...
Har nog förresten aldrig varit här förut...
Fiin blogg...nu ska jag kika vidare...
Kraamizar Git

Grodmamman sa...

Gillar också hösten!
Tur att det gick att få bort färgen, har en äkta i klarglas och gillar den mycket.
Kram

Guttemamma sa...

Elsker høsten jeg og (selvom den kom litt tidlig i år...),du-så fin bollen ble!!
Anette,klem og ønske om fin kveld

Lantligt förälskad sa...

Ibland kan det vara bra att skrubba :-) Bara du blev nöjd så är det ju värt det.

Kram L-F