söndag 15 mars 2009

Världens häftigaste ställe!


Stockholm är VÄRLDENS kulaste ställe! vet ni... Faktiss... här bor KUNGEN! Riktiga kungen! Idag har jag tittat på hans slott... Men vi fick inte gå in och hälsa på. Mamma sa att nog ALLA vill hälsa på kungen och tänk om alla som kom till umeå hälsade på oss. Men då sa jag att han har ju ett så STORT hus så alla ryms ju...sen kom jag på att han kanske bara har EN stol! Så är det nog! Men det fanns också RIDDARE som vaktade slottet och dom hade VAPEN! det SÅG jag! Sen gick vi lite på stan... Det var en ganska tokig stad. Det fanns gubbar som jobbar som skyltar! Också var det en gubbe som låg och sov i en TRAPPA! han var nog SÅ trött! Jag köpte en guldmedalj till min storebror på stan! Han blev sååå glad för den! Nu ska jag och pappa och oliver vila... Och mamma och Elliot målar lite :)/ Viktor

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaa, visst är Stockholm en konstig stad Viktor, där gör dom så konstiga saker.
Det är tur att Elliot har en så fin lillebror som DU, det tror jag han förstår och att han får en guldmedalj från DIG tycker jag är SÅÅ gulligt.
Hälsa hela familjen
Kramar Morfar