tisdag 19 maj 2009

♥ Med livet i fokus ♥

Nu känner jag att jag är lite frånvarande vad gäller bloggandet, men nu när det är vår och vädret är ljuvligt är jag desto mer närvarande i livet!

Med hus och tomt och tre små prinsar finns det mycket som man ska, och vill göra. Vi har flera projekt på gång med huset. Bland annat har vi precis börjat bygga en ny altan/bro i trä till vårt hus. Tidigare har det varit en liten munkstensbro på framsidan, men den var lite väl liten för en så stor familj. Sedan har vi verkligen saknat en altan på framsidan... så nu är det på gång!


Har ingen riktig bra före bild... Men här kan ni skymta den lilla munkstensbron
...och här är min lilla E i full färd med att hjälpa till att bära bort stenarna =)
Med projektet följer även att flytta rabatter och att göra en cykelparkering av överbliven munksten... det blir alltid lite mer... och lite större... än man tänkt sig =)
Håller även så smått på ta tag i övervåningen. Vi har ett allrum på övervåningen som, än så länge, knappt nyttjas alls... men som barnen säkerligen kommer ha stor nytta av längre fram! Har inte riktigt "fått till det" där uppe... det saknas lite... hjärta! Så nu ska det tänkas över, fixas lite lull-lull och göras mysigt... är det tänkt =)



Hoppas ni har det bra och njuter av den ljuvliga våren!
Stor kram
Helena

11 kommentarer:

Betongängeln sa...

ska bli spännande att se...
många kramar
annelie

BUBBELRUMMET ♥ sa...

Vilket underbart hus ni har :-)

Grodmamman sa...

Tycker att det märks överlag här i bloggvärlden att man lägger tiden mer utomhus nu. Och det är väl så det ska vara också!:)
Ska bli kul att se hur det blir när ni är klara! Gillar ert hus, även om jag inte sett hela planlösningen, men jag tycker att det är fint!
Kram

Annas Lycka sa...

Riktigt snygg tavla!!! Vart har du köpt den??? Blir kul och se hur det blir på er framsida...Kram Anna

Vita ljuva tankar sa...

Känner som du just nu, min tid läggs på mycket annat än bloggen. Man hinner inte helt enkelt, får bli på regniga dagar som idag;)

Ert hus är underbart fint!

Kram Linda

Guttemamma sa...

Så fint dere gjør det ute!! Vet godt at det er travelt med hus,jobb og tre prinser..:-). Kos deg masse med dine,klem fra meg

Living by Milla sa...

Japp, här njuts det för fulla muggar och bloggen får vänta!
Härligt hus ni har. Lycka till med projekten.

Skön helg!
kram Camilla

Lottaspace sa...

Vad fint det kommer att bli! Och så fint hus ni har!

Klart att man ska försöka vara ute när det är fint väder! Men jag tycker ibland att det känns som ett krav att vara ute då det är vackert.. man kan liksom inte vara inne och mysa med gott samvete..

ha en skön helgdag om du så firar den ute eller inne!

kram,Lotta

Södralycke sa...

Alltid kul att fixa lite ute :)

Tänkte bara kika in och önska trevlig helg! Kram Johanna

Stjärnor & Champagne sa...

Förstår att du har fullt upp. Jag känner mig också frånvarande ibland. Våren är så fullbokad, spec maj.
Kram på dig / Anne

Carpe Diem sa...

Kikar in här för 1:a gången! Vilken fin blogg du har.

Mvh Marie