tisdag 25 augusti 2009

Barnrummet är färdigt!!!

Nu har vi äntligen fått klart i lille O´s rum! Blev faktiskt riktigt riktigt nöjd. Det blev en makeover gjord med en liten budget, men det blev stor skillnad!

Här kommer några före bilder


... och efter

Vi har målat väggarna och lackhyllan vit och gjort ett litet kök

Diskhon är en rostfri skål som jag hittat på Ikea och som vi sågade ut ett hål för i lackhyllan.


Färgglada burkar från Ikea och tavlorna är inramade disktrasor

Barnbordet och stolarna är målade vita och gardinerna sydda av molntyg från Gunilla Axén


Spjälskyddet har jag sytt av samma tyg


Kakfat från Inspiration som vi fått ta över från mormorn, med virkade gosaker





Det är fortfarande lite småfix kvar med "köksdelen", men jag får uppdatera er vartefter!


Bokhylla gjord av en tavellist och en grundtalstång och en hemmasnickrad leksakslåda som ska målas vit

Ikväll ska jag försöka pyssla ihop några fler ugglor som ska sitta på väggen, få se om jag hinner få upp dem imorgon!
Totalt gick omfixningen av barnrummet på ca 500:- ... och det blev ju lite skillnad i alla fall =)
Stor kram

18 kommentarer:

Denise sa...

Oj, verkligen superfint det blev. Och att det bara kostade 500 kr är jag imponerad över.

chokladblomma sa...

Fyndrenovering!!! Blev jättefint!
Kram

Guttemamma sa...

500 ...er det mulig?? Skulle vært liten igjen,et herlig rom!!

Annas Lycka sa...

men så fint!! Riktigt fint!! Kram på dig. Anna

Grodmamman sa...

Blev ju jätte fint! Skönt när man kan göra om så mycket för liten peng!:)
Kram

Elin sa...

Kompis, du är verkligen grym på att fixa till för inga pengar. Även om N blir lite galen på alla ommöbleringar måste han ju ändå vara nöjd med alla fina resultat. Kram

Anonymous sa...

Kompis, du är verkligen grym på att fixa till för inga pengar. Även om N blir lite galen på alla ommöbleringar måste han ju ändå vara nöjd med alla fina resultat. Kram

Krydda Livet sa...

Oj vilken skillnad det blev.. såå fint! Jag har en likadan lackhylla från IKEA som jag skulle vilja måla vit. Vad har du använt för färg och blev det bra? Jag ser ju att det blev fint, men inte i närbild så är du nöjd kanske jag ska fråga? :) Tacksam för tips för jag skulle verkligen vilja måla min/vår vit.

Kram Josefin

Erica sa...

vilket härligt rum!

Nettan sa...

Tänk va fint det kan bli, utan att det behöver kosta allför mycket !

Det gillar jag =)
Så snyggt det vart.

Kram Nettan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Sååå mysigt o charmigt det blide..kan tro de trivs där nu!!!

kramis♥

Lallis - liv och leverne sa...

Men så snyggt:) Ha en fin dag
Kram Lallis

Vita ljuva tankar sa...

Så fint det blev! Helt otroligt vilken skillnad för en så liten peng.

Kram Linda

SMÅKILLARNA sa...

JÄTTEFINT!!!!!

Anonymous sa...

Vilken skillnad, det blev superfint!
giraffhus.blogg.se

Christina - Lantmusen sa...

Oj, vad fint det blev och för så pass liten kostnad! Jag tycker den svarta skålen du skrubbat också blev jättefin!

Väntar att få se mer!

Stjärnor & Champagne sa...

Oj vad fint det blev. Ikea har ju så mycket bra man kan använda...

kram Anne

Jeanette S sa...

Vad fint det blev nu när det är klart!