söndag 24 maj 2009

Härlig helg!

Denna helg har varit fullspäckad med vårigt utepyssel. Underbart!



Krukorna har fyllts med ljuvliga pelargonier som jag fyndade på Plantagen (5st för 50:-)



De pryder nu både krukorna på väggen...



... på mitt nya planteringsbord i zink (som, hör och häpna, finns på Coop och som jag tycker är sååå fint *nöjd*)







.. och i krukorna på nya altanen!



Fick också denna underbara lavendel i korg av gulliga svärmor =)


Nu är även altanen/bron nästan färdig!!! Det blir faktiskt himla bra =) Vi invigde den nästan idag... men det kom en massa getingar så vi fick tyvärr fly in igen... men det var nära *ler*




Så här blir det! Det som saknas är (som ni ser) en "front" (heter det så på snickarspråk? Knappast.. men ni fattar vad jag menar *ler*) så inte stenarna syns... och så ska rabatten flyttas... och sen ska det upp ett staket runt själva altandelen... men det får bli lite vartefter... =)
Vi har haft lite svårt att bestämma hur vi vill ha det... =)
Hoppas ni andra också haft en underbar helg!
Stor kram/ Helena

29 kommentarer:

"M" sa...

Fint planteringsbord, var har du hittat det?

Betongängeln sa...

vad mycket fint du har gjort och kommer bli så bra när ni får upp "fronten"...
gillar ditt planteringsbord....har kollat in det med...
tack för din goa kommentar..så roligt att du gillar...gör mig glad..
kram
annelie

Jenny sa...

Hej Helena!
Men du tack för din gulliga kommentar hos mig! Blir så glad!

Vad fint hus ni har, blir jättesnyggt med trädäcket oxå:)

Vaar har du hittat det snygga planteringsbordet i zink???

Ha en jättebra kommande vecka,
Kram Jenny

Grodmamman sa...

Fint det var med alla blommorna! Och altanen blev ju jätte fin!
Kram

Jessica sa...

Hej, första gången jag hittar till din fina blogg. Mycket fina bilder på ert mysiga hus Vilken härlig altan ni byggt!
Kommer gärna tillbaka,
Kram
Jessica

bubbelrummet ♥ sa...

Hejsan! :-) Javisst har jag haft en trevlig helg. Har hänt en del och det har varit fint väder. Vilka fina bilder du bjuder på och eran "front" är superfin. Hoppas du haft en lika bra helg!
Kram

Beckman sa...

Hej hej hoppas du bra dag :)
kolla gärna in på min blogg me http://beckmansbruk.blogg.se är en kille som skriver om livet och vad som händer där mkt bilder och även dagens outfit :)

Myownhome sa...

Vad mycket fina bilder!

Ha det fint
/Johanna

Living by Milla sa...

Oj, så fint du/ni har gjort! Det blev supersnyggt med altanen och med alla fina växter och zinkattiraljer.

Ha en fin vecka!
kram Camilla

Krydda Livet sa...

Ååå så fint ni har det!! Wow jag bara njuter av alla bilder, den nya altanen och alla blommorna. Zink är ju också så fint och gör sitt därtill.

De urläckra brickbordet, kommer det från Coop? Vad fick du ge för det i så fall?

Kram Josefin

Guttemamma sa...

Hei,Helena!! Så fint det blir ute hos dere,og mange fine planter har du fått også! Plantebordet likte jeg godt:-)Håper solen kommer så dere får vært masse ute på den fine plassen deres!!
Klem fra Anette

Fröken Fräken sa...

Vad mysigt ni kommer att få det på altanen! Hoppas att det blir ordentlig invigning snart :-)
Jag har också ett planteringsbord i zink, fast jag nämns aldrig använda det för omplanteringar - det kan ju bli smutsigt!...

Har faktiskt funderat på att ersätta min Expedit med Billyhyllor med glasförrar, men jag blev väldigt nöjd med den här lösningen!

Malla sa...

Fint och stor altan ni har!
wow, det blev jag lite avis på=)
Ska försöka hitta lite snygga balkonglådor i veckan men det verkar vara svårt. Måste kolla in plantagen och blomsterlandet.

Kram

guldmulten sa...

Riktigt snyggt panteringsbord!
Var har du hittat det??

chokladblomma sa...

Fina blommor! Och verandan blir ju jättebra! Där kommer ni med all säkerhet att tillbringa många timmar!
Ha en bra vecka!
Kram

Krydda Livet sa...

Hej igen! Tack vare dig har nu jag också ett sånt fint zinkbord från Coop. Jag åkte dit idag för att kika på ett och det fick följa med hem. Jättegulligt och passar perfekt på balkongen :) Så tack för tipset!

Jag ser också att vi har en likadan zinkhink och vattenkanna :) Gillar vi samma saker eller?

Kram Josefin

Jessica sa...

Jättefina bilder! =)

Kram Jessica

Mitt smultronställe sa...

Hej Helena.

Fint det blir.
Planteringar är så roligt, det växer så det knakar.
planteringsbordet passar så bra där med alla zinksaker!!!

Hoppas du får en bra dag, kram Camilla.

Stjärnor & Champagne sa...

Oj vad fint det är... för 50 det var billigt. Snäll svärmor du har, kan man inte skryta med hihi. Hoppas att allt är bra.Titta gärna in och tävla hos mig.

Kram Anne

Lottaspace sa...

Så fint det blir! Ser så somrigt ut! Det börjar nästan bli ett år sen vi gjorde vår altan, ännu har vi inte fått något skydd där nere så att stenarna inte syns.. det är så backigt och ojämnt på vår gård så det är lite jobbigt..

Ha en skön helg!

Kram, Lotta

Annas Lycka sa...

Så himla fint!! zink och rosa, det passar ju så fint!! Duktiga dig!! Kram Anna

Anonymous sa...

Du är så himla duktig o pysslig! Vart shoppar du in alla fina saker i från egentligen? Jag skulle behöva lite inspiration..inte för att jag tror att det kanske hjälper..he he

Stor kram
Fru Röckner

Vit poesi sa...

Hittade också mitt planteringbord fast förra året på Coop. Mitt är runt och också i Zink!
Kram Malin

Design i tid och rum sa...

hej ! så fint du har och fint hus du bor i.
Jag har samma planterings bord,dem är jätte bra och bra pris på dem.
Hoppas du har en underbart helg kram Dadda-


...Vackra bilder i dem anndra inlägg.

Södralycke sa...

Vad fin uteplatsen blev! Vi funderar också på att bygga ett trädäck på framsidan av vårt hus, men det får nog vänta till nästa sommar, i år blir det nytt staket runt tomten istället!

Trevlig helg! Kram Johanna

Christina sa...

Jättefint planteringsbord och fina bilder!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej där!!! Vilken fin blogg...o vilket fint hus ni bor i!!
Härligt med trädgårdspyssel...gillar med det söta bordet!!

Har haft lite bloggpaus på 1 år...men är nu igång med nypremiär på min "nya" blogg!!
hjärtligt välkommen!!

mamma millan♥

Grodmamman sa...

Hur är det med er? Hoppas att allt är bra med er och att ni bara har haft fullt upp med avslutningar och härliga dagar utomhus!:)
Kram

Måd - My Precious Home sa...

Hej! Tittar in i en fin blogg - hajade till - lite likt vårat nyköpta radhus - :o) Fint!
Ha en fin dag!
Maud i Umeå