tisdag 24 februari 2009

Nytt i svart

Här hemma går det mesta i vitt och svart just nu.
Idag fylldes de nya ljusstakarna äntligen med svarta ljus


Tycker det är roligt att man kan hitta "kronljus" i alla möjliga färger nu,
har även köpt gröna (vi har grönt som accentfärg i vårt vardagsrum) men de får vänta lite...
nu börjar vi med svart medan det fortfarande är vinter...


... snart lär man säkert vilja lätta upp lite med lite vårfärger...
tycker det är kul att pasteller är tillbaka... men hos oss vet jag inte...
... tills vidare är jag nöjd med det svarta och vita =)

Har också snubblat över dessa svarta bollar
(korgbollar...eller vad de nu heter *ler) som nu bor i vårt köksfönster

Halva halva reapriset.... helt ok =)

Just nu testar de min cylindervas
(som C fyndat till mig för 10:- på Ica Maxi )
De får provfylla vasen ett tag, till dess "annat" ska fylla den =)


Idag har det varit ännu en härlig vinterdag här!
Tog en liten sakta stros runt kvarteret på förmiddagen och slogs verkligen av hur otroligt mycket snö det är denna vinter! Det går knappt att se kvistarna på vår syrenhäck på baksidan huset...



... och snöhögarna sträcker sig högt över garagetaken!
Underbart!
Precis så här minns jag det som att vintrarna var när jag var liten! Undrar om det verkligen var så... eller om det bara är det "bästa" ur vintrarna man minns...?
För om jag ska va ärlig minns jag då inga regniga somrar heller...?

Nu är barnen lagda och jag ska göra ett ryck i pysselrummet! Länge sen nu =)
Ha en härlig kväll"

Inga kommentarer: