måndag 15 december 2008

Inte lille O längre...Lite större O nu... ;)

Idag har jag varit hos stickis-tanten. Hon såg alldeles snäll ut... tills hon stack mig i benet. Jag skrek inte, för jag tänkte att det nog Teckenstorlekinte var på flit. Då stack hon mig en gång till. Då skrek jag på hon. Förbannade stickis-tant!!!!

Jag fick också mäta och väga mig! Nu väger jag 6910 gram och är 65 (!!!!!) cm lång!

När vi kom hem la jag mig och tittade på julgranen en stund... kolla va stark jag är nu!



Sen visade jag mamma att jag visst kan vända mig!!!







... Så de så!!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo Oliver!! Men Helena - hur lyckades du fånga det på bild? Känns osannolikt, sånt brukar man ju aldrig lyckas med! ;-)

Anonym sa...

Ja men jag VET!!! Hade laddat med kameran för att försöka fånga om han eventuellt ville hålla upp huvudet... har inte varit så sugen på hittills... och då bara vände han sig... och jag tog kort på ren reflex då jag var i lätt chocktillstånd *skratt* Kram/ H

Anonym sa...

Men herregud Oliver jag trodde vi var överens om att vi INTE skulle vända på oss än! Jag skäller ut min mamma ORDENTLIGT när hon lägger mig på mage så hon har gett upp de dummheterna nu *fniss*/Lucas

Anonym sa...

... Du Oliver jag gav upp... Jag insåg ju att jag också måste följa dina fotspår annars blir mamma sur! Jag vände mig idag och morsan blev ju superglad så det var ju toppen =)/Lucas

Anonym sa...

*skratt* Härligt Lucas!!!! Skönt att vi allt kunde visa dom!!! Där fick dom så dom teg ;)Kram Oliver

Anonym sa...

Men Oliver VET DU vad min mamma tvingade i mig IDAG då?! GRÖT med aprikos-smak!! HUR konstigt är inte det då??!!/Lucas

Anonym sa...

Wow!!! HAr DU fått GRÖT!!!???? Lyllo dig! Här får man INGENTING gott... så jag fortsätter tugga på mina händer. Men ibland när jag gör det är det nån (läs jag själv) som stoppar fingrarna i halsen på mig, så jag måste kräkas!!! *grrrr*

Anonym sa...

Det var jag som skrev ju ;)

Anonym sa...

*fniss* Du din buse... ;) /Lucas