söndag 21 december 2008

3 dagar kvar till jul!

...Och hoppet om en riktig vit jul lever fortfarande!!!






Nu är granen på plats och pyntad, kolan är kokad, skinkan är griljerad och klapparna köpta och inslagna... Det känns... nästan för lugnt... Undrar vad jag glömt och när jag kommer upptäcka det??? För jag kan säga att med tre små pojkar som busar omkring här hemma så borde det va kaos... men icke???
Kanske beror det på att man (= jag iallafall) förenklar så mycket nu för tiden? Vi har färdigkokt skinka som bara ska griljeras 10 minuter och sen är den färdig för att inte tala om att mamma scan har lagat våra köttbullar! Tycker det är lite intressant. För några år sen gormade många om den färdigkokta skinkan! Hur lat fick man bli egentligen? Nu är det självklart för många att köpa just färdigkokt!

Jag tycker det finns många bra saker man kan köpa färdigt. Skinka är en, blöta tvättlappar en annan. Men igår när jag var på Rusta såg jag något som (jag anser) måste vara det märkligaste sättet att spara tid (eller energi?) på:

- färdigkrullade julsnören!!!!
Det kändes, spontant, som höjden av lathet... men det är säkert en bra grej som många kommer köpa om några år... men jag vet inte =)
Nu ska jag i alla fall sjunka ner i soffan en stund och lyssna till den ljuvliga tystnade av tre sovande barn =)

Inga kommentarer: