torsdag 23 oktober 2008

Bara bus!

Idag när mamma hämtade oss på förskolan så gick vi till äventyrslekparken och lekte en stund. När vi skulle gå hem därifrån skulle mamma hjälpa Viktor med vantarna Då tog jag med mig lillebror och började gå hem själv!



Efter middagen hade vi tydligen blivit smutsiga allihopa så då fick vi bada! När vi fick veta att Oliver också skulle bada tänkte vi att vi kunde bada alla tre i hans balja, men hur vi än gjorde så kunde inte både vi och vattnet rymmas i baljan. Synd! Då badade jag och Viktor i badkaret istället! Då rymdes Oliver i baljan!




När Oliver badat färdigt passade vi på att leka. Först lekte vi "helahavetibadkaretstormarsåhelabadrummetblirplaskblött" leken! När vi var klara med den leken lekte vi "slamsaochskrikasåhögtvikanfördetärsåkulnärdetekaribadrummet" leken. Jag tror det är första gången pappa har kommit och sagt:
- Nu får ni inte leva om så mycket, för nu ska jag dammsuga!??!

Inga kommentarer: